Asamblaj | #stART | Ateliere de artă contemporană
Eveniment online
17 octombrie 2020
Detalii eveniment:
Coordonator atelier: Mălina Ionescu
#stART Baroque|Urban este o serie de ateliere educaționale propuse și adaptate de galeria de artă contemporană META Spațiu pentru mediul online și susținute de artiștii invitați în proiect. Al doilea dintre aceste ateliere este susținut de Mălina Ionescu și este inspirat de lucrările din seria Cabinetelor de curiozități, începută în 2019.
Asamblajul este o tehnică artistică prin care se realizează o imagine prin lipirea sau alăturarea mai multor elemente din diverse materiale (hârtie, plastic, metal, sticlă, lemn, materiale textile sau elemente vegetale, etc) pe o suprafață – de exemplu hârtie, carton sau lemn. Practicat sub acest nume încă de la începutul secolului trecut, este varianta a colajului (care este o tehnică bidimensională) care include și obiecte sau fragmente de obiecte, fără însă a deveni cu totul tridimensional. De multe ori, obiectele asamblate într-o astfel de lucrare sunt neașteptate, obiecte care nu sunt neapărat materiale de pictură, sculptură sau desen, fiind de cele mai multe ori găsite. Te invităm să realizezi un astfel de asamblaj, cu obiecte care ți se par interesante, la care ții și care pot spune o poveste.
Mălina Ionescu este artist vizual, curator și coordonator de ateliere educaționale. Trăiește și activează la București.
Asamblaj
- De ce avem nevoie: mici obiecte cum ar jucării sau fragmente de jucării, pietricele, etc, fragmente de hârtie, carton, materiale textile de orice culoare, textură, fire și fibre, elemente vegetale, fotografii (sau orice vă inspiră), o suprafață suport (hârtie, panou de lemn sau carton); creion, pensulă, adeziv (școlar sau aracet). Dacă nu ne descurcăm cu decupatul sau lipitul, cerem ajutorul unui adult.
- Alegem tema asamblajului, și trasăm cu un creion conturul viitoarei lucrări. Aceasta poate fi de exemplu un portret sau autoportret sau un personaj dintr-o poveste adevărată sau inventată, o mașinărie fantastică sau jurnalul primului an de școală.
- Selectăm și potrivim, prin alăturare, elementele din care ne vom construi imaginea.
- Asamblăm elementele, unul lângă altul sau suprapuse. Putem folosi pentru această operație adeziv, bandă dublu adezivă, pistol de lipit, ață și ac sau un capsator, în funcție de materiale și de grosimea lor.
- Putem, pe lângă obiectele, desena sau colora total sau parțial aceste elemente cu creioane sau culori sau putem construi imaginea doar din fragmentele asamblate.
- Nu uita să fotografiezi fiecare desen, și mai ales nu uita să ne trimiți, dacă dorești, lucrările tale printr-un mesaj privat pe pagina Baroque Urban sau prin email metaspatiu@gmail.com. Distracție plăcută!
Copiii dețin un repertoriu comportamental vast în relația cu arta contemporană, folosindu-și mintea, simțurile tactile și emoționale, precum și interacțiunea directă, pentru a răspunde subiectului artistic și pentru a interpreta o lucrare de artă. Când li se oferă oportunitatea de a se exprima ei înșiși artistic, copiii au șansa de a pătrunde mai bine sensul artei contemporane.
Seria de ateliere #stART și-a propus, încă de la prima ediție, să le ofere copiilor șansa de a-și folosi creativitatea, curiozitatea și ingenuitatea, într-un mod productiv care să îi ajute să își dezvolte gusturile și percepțiile estetice, corelat cu dorința de a întări legăturile sociale comunitare pentru cei mici în afara mediului școlar instituțional. Etapele prin care ei se adaptează procesului necear obținerii valorilor comunitare au loc, conform studiilor (Etike S. – “Primary age – the problematic necesseity of art education”), până la vârsta de 14 ani, iar educația artistică îi ajută să își formeze personalitatea individuală și socială, contribuind și la definirea comunității din care fac parte. Un copil care este capabil să se exprime prin artă va deveni apt să își dezvolte un comportament social și individual sănătos, o gândire analitică și aptitudini de comunicare sporite.
Educația artistică realizată de artiști, în afara cadrului clasic instituțional, îi dă copilului posibilitatea de a experimenta direct modelele actuale de concept și pratică artistică, prin intermediul unor procese active, bazate pe observare, cercetare, descoperire, practică, exprimare liberă și producție autonomă. Un individ educat în această direcție își dezvoltă aptitudinile de chestionare a fenomenelor sociale și a mediului în care trăiește, de formare a propriei identități, de adaptare la comunitatea din care face parte și de dezvoltare a unei viziuni unice și dinamice asupra vieții.
Organizatori: META Spatiu
Proiect realizat cu sprijinul: Consiliul Județean Timiș